• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
Arets-Ergonomie

Arets-Ergonomie

Bedrijfsfysiotherapeut & Ergonomiespecialist

  • Werkgever/HR
  • Bedrijfsarts/Arboprofessional
  • Verzekeraar/UWV
  • ZZP-er/werknemer
  • Diensten
  • Over ons
  • Contact

Thuiswerken

Snel naar

informatie

RI&E

Profiteer met uw medewerkers van de voordelen van thuiswerken

Thuiswerken is geen trend meer. Thuiswerken is juist een vast onderdeel geworden van de werkweek. De huidige hybride vorm van thuiswerken, waarbij iemand deels vanuit thuis en deels vanaf kantoor werkt, lijkt de norm te zijn die we hebben gesteld. Zo profiteer je van een deel autonomie zonder de sociale binding te verliezen met collega’s.

Een correct ingerichte, ingestelde en door medewerkers gebruikte thuiswerkplek leidt tot veilig en gezond thuiswerken. Hiervan profiteert zowel de medewerker als ook u als werkgever.

Zowel de medewerker als werkgever profiteert.

Informatie

Als werkgever heb je de afgelopen maanden nagedacht over welke vorm nu het beste bij het bedrijf past. Daarop is beleid vastgelegd en is er nagedacht over de werkplekinrichting.  Vanuit de overheid is in Maart 2022 door de SER een advies voor werkgevers over veilig en gezond hybride werken opgesteld. De SER geeft aan dat hybride werken vraagt om een goede balans tussen zeggenschap en maatwerk. Maatwerk omdat bij hybride werken de werkplek die de medewerker thuis heeft, bij iedere medewerker anders kan zijn. One-Size-Fits-All is hierop niet mogelijk, dus vraagt het van de werkgever gerichte, persoonsgebonden, acties om ervoor te zorgen dat medewerkers geen klachten ontwikkelen die kunnen leiden tot verzuim door hybride werken.

Menselijk
gedrag

We weten natuurlijk al langer dat veilig en gezond werken voor een deel afhankelijk is van menselijk gedrag. En dat dit gedrag positief kan worden beïnvloed door kennis over risico’s. Dus natuurlijk is de ergonomische inrichting van de werkplek een belangrijk aspect. Maar als de werkwijze en het werkgedrag van de gebruiker niet overeenstemt met wat er mag worden verwacht dan kan zelfs de meest ergonomische bureaustoel niet voorkomen dat iemand klachten ontwikkeld. Welke maatregelen je als werkgever moet nemen om veilig en gezond gedrag bij medewerkers te stimuleren is dus maatwerk.

Daarom worden werkgevers vanuit de Arbowet dus verplicht om inzicht te creëren in de risico’s die je als bedrijf hebt. Dit noemen we de Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E). De Risico Inventarisatie en Evaluatie bij hybride werken is gecompliceerder. Je kunt namelijk niet zeggen dat de thuiswerksituatie van een bepaalde medewerker representatief is voor alle medewerkers.

Stem werkwijze en werkgedrag met elkaar overeen.

Risico-Inventarisatie en Evaluatie
(RI&E)

Om hierin te voorzien heeft Arets-Ergonomie een tool ontwikkeld om voor werkgevers inzicht te creëren in de eventuele risico’s bij de groep mensen die (deels)thuiswerken. Een verdiepende Risico Inventarisatie en Evaluatie specifiek voor thuiswerken. Belangrijk daarbij is dat deze tool niet zoals de vele checks en scans die nu worden aangeboden niet gericht is op verkoop van verdere dienstverlening of producten. Deze tool is gericht op het uitvoeren van beleid en het duurzaam inzetbaar houden van medewerkers die (deels) thuiswerken.

Door de uniek opzet krijgt iedere individuele medewerker inzicht in de persoonlijke situatie en professioneel advies. Hierdoor voldoe je als werkgever ook nog eens aan de wettelijke zorgplicht.

Als werkgever krijg je een rapportage met inzichten en adviezen gebaseerd op echte data. Het fundament om de voordelen van hybride werken te benutten en de risico’s op verzuim te minimaliseren door gerichte

Wij noemen onze tool de online thuiswerk check. De check is dus een full-scan Risico Inventarisatie gericht op veilig en gezond thuiswerken. We onderscheiden onszelf met de online thuiswerkcheck door de unieke combinatie van persoonlijk advies voor medewerkers en een bedrijfsrapportage en advies. Door het efficiënte proces kunnen we deze tool tegen zeer gunstige prijzen aanbieden. De beoordeling  wordt gedaan door geregistreerde en gekwalificeerde bedrijfsfysiotherapeuten en ergonomen. De tool als risico-inventarisatie is geschikt voor bedrijven of organisaties van 25 medewerkers of meer.

Vragen over gezond thuiswerken?
Stel ze gerust

Prijs

vanaf €43,90 excl. btw p.p.

€54,45 incl. btw

De Arets-Ergonomie online thuiswerk check is inclusief een persoonlijk advies.

Online thuiswerk check aanvragen

Neem contact op met een expert.

Register bedrijfsfysiotherapeut en ergonomiespecialist Maurice Arets van Arets-Ergonomie helpt u graag.

T: +31(0)45 5643661
E: m.arets@arets-ergonomie.nl

Footer

Arets-Ergonomie BV

Klingbemden 30
6441 KN, Brunssum

T: +31(0)45 5643661
E: info@arets-ergonomie.nl

BIG-nummer: 59055723904

Bezoekadres

Akerstraat 27
6411 GW, Heerlen
Gebouw RAP Revalidatie, 2de etage
Alleen op afspraak

Info

Privacyverklaring
Cookies
Algemene Voorwaarden

Ergonomisch werken

  • Werkgever/HR
  • Bedrijfsarts/Arboprofessional
  • Verzekeraar/UWV
  • ZZP-er/werknemer
  • Diensten
  • Over ons
  • Contact

Social

Facebook
LinkedIn
Instagram
YouTube

Bedrijfsfysiotherapeut & ergonomiespecialist.

Alle rechten voorbehouden.
© Arets-Ergonomie BV
website door zaca